Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w czerwcu

DZIEŃ DZIECKA:

  • integrowanie grupy
  • poznanie różnych gatunków stworzeń morskich
  • czerpanie radości ze wspólnych aktywności
  • zwrócenie uwagi na to, iż z prawami dziecka wiążą się także obowiązki
  • przypomnienie wspólnie przyjętych zasad – Kodeksu Przedszkolaka
  • stwarzanie okazji do współpracy w grupie; wdrażanie do współpracy i współzawodnictwa zespołowego
  • próba określenia i nazywania emocji tj. radość, złość, smutek i zdziwienie
  • wspólne wypracowanie sposobów radzenia sobie ze złym humorem – złością
  • rozwijanie zdolności do obdarzania uwagą innych i do niewerbalnego porozumiewania się
  • wdrażanie dzieci do sprawiania radości innym, empatii, do zachowania równowagi między braniem a dawaniem

CO PISZCZY W TRAWIE?:

  • zachęcenie do podejmowania prób wnikliwej obserwacji
  • zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności podczas obserwacji
  • zmysłowe spostrzeganie otoczenia jako przygotowanie do lepszego poznawania środowiska
  • zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie,
  • rozwijanie aktywności twórczej podczas rozwiązywania zagadek w powiązaniu z posiadaną wiedzą
  • zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, wyglądem biedronki, wzbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • zapoznanie dzieci z utworami muzyki klasycznej E.Griega i P. Czajkowskiego,
  • rozwijanie zainteresowań muzyką oraz kształtowanie trwałych nawyków
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzenia doświadczenia
  • zapoznanie ze sposobem wykonania pracy przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów
  • rozwijanie sprawności fizycznej oraz kształtowani prawidłowej postawy
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego poprzez analizę treści ilustracji historyjki obrazkowej

CZYM PODRÓŻUJEMY:

  • kształtowanie pojęcia „środki lokomocji”

  • aktywizowanie myślenia

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas wykonywania ćwiczeń
  • poszerzane doświadczeń plastycznych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się
  • budzenie zainteresowania czytaniem i pisaniem
  • kształtowanie słuchu muzycznego i percepcji słuchowej podczas zabawa muzycznych
  • poszerzanie umiejętności matematycznych: liczenia liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • doskonalenie orientacji przestrzennej
  • usprawnianie percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie twórczej wyobraźni
  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
  • utrwalanie znajomości numerów alarmowych
  • rozwijanie zamiłowania do śpiewu, wyzwalanie radości i zadowolenia

NIECH ŻYJĄ WAKACJE:

  • dostrzeganie piękna utworu
  • opanowanie wiersza na pamięć
  • wdrażanie do prawidłowego oddechu podczas wygłaszania wiersza
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zachęcanie do zabaw nietypowymi przedmiotami
  • rozwijanie samodzielności i własnej inicjatywy
  • rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
  • prezentowanie posiadanych umiejętności
  • zachęcenie do aktywnego udziału w realizacji działań projektu okazji edukacyjnej
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
  • kształtowanie świadomości ruchowej ciała
  • rozwijanie poczucia humoru
  • integrowanie grupy, wyzwalanie radości
  • pobudzanie i pogłębianie uczuć i doznań
  • budzenie wiary we własne możliwości twórcze
  • zachęcanie do wyjazdów, zwiedzania, aktywności podczas wakacji
  • budowanie instrumentu muzycznego- grzechotki