ROBIMY ZAKUPY:
poszerzanie wiedzy ogólnej
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
rozwijanie sprawności ruchowej
zapoznanie dzieci ze sposobem ekonomicznego robienia zakupów
zachęcenie dzieci do dzielenia się z innymi, niesienia pomocy ludziom potrzebującym
zapoznanie z wyglądem oraz przeznaczeniem portmonetki jak również monetami1 zł,
2 zł, 5zł
wykorzystanie kolorowych kartek do tworzenia akompaniamentu podczas słuchania muzyki
posługiwanie się monetami w sytuacji kupna i sprzedaży, przeliczanie w możliwie szerokim zakresie
doskonalenie umiejętności właściwego posługiwania się pędzlem i paletką do farb
kształcenie inwencji twórczej, pomysłowości
wdrażanie do estetycznego wykonania pracy
zapoznanie z wykorzystaniem przyboru nietypowego: butelki
rozwijanie umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazywanych na poszczególnych obrazkach
zapoznanie z fragmentem musicalu „Skrzypek na dachu”
kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, poczucia rytmu
MARCOWA PRZYGODA:
kształcenie umiejętności wyodrębniania charakterystycznych cech marcowej pogody
wdrażanie do systematyczności podczas prowadzenia kalendarza pogody
rozwijanie sprawności fizycznej
kształtowanie umiejętności rozpoznawania wybranych przedmiotów i zjawisk po charakterystycznych cechach
wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożycami
liczenie narządów mowy na zgłoskach: kap, tap, hop, chlap,
integrowanie grupy
tworzenie przyjaznej atmosfery
dodawanie i przeliczanie w zakresie 8, wyodrębnianie składników liczby 8
wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci
rozwijanie swobody w posługiwaniu się linią i plamą, kształtem i barwą na płaszczyźnie w różnych technikach plastycznych
rozwijanie sprawności ruchowej i kształtowanie prawidłowej postawy
zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody na przedwiośniu
utrwalenie treści słownej i melodii piosenki
WITAMY WIOSNĘ:
zapoznanie ze zmianami zachodzącymi wiosną
kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wiersza i ilustracji
kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały
doskonalenie umiejętności zestawienia obrazka z jego nazwą, układania zdań i dzielenia na słowa
rozwijanie twórczości plastycznej, poprzez wspólne tworzenie portretu Pani Wiosny
rozwijanie umiejętności językowych poprzez charakteryzowanie postaci
rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci
rozumienie potrzeb do życia, jakie mają rośliny
zachęcanie do zachowań proekologicznych
rozwijanie kreatywności
integracja grup
pokaz umiejętności dzieci
uroczyste obchody Pierwszego Dnia Wiosny
czerpanie radości ze wspólnej aktywności
POWRÓT PTAKÓW:
wzbogacenie wiadomości nt. różnych gatunków ptaków
kształcenie spostrzegawczości wzrokowej, percepcji słuchowej, doskonalenie sprawności narządów mowy przez naśladowanie głosów ptaków
zwrócenie uwagi na rozumienie konieczności szanowania działalności innych, wytworów ich pracy
kształcenie logicznego myślenia, spostrzegawczości
wdrażanie do pomocy ptakom w okresie wiosny
doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz układania wyciętych elementów w logiczną całość
utrwalenie piosenek o tematyce wiosennej
doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych
stosowanie liczebników porządkowych
wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci
kształtowanie umiejętności formowania ulepianek nie tylko palcami, ale i całą dłonią
wdrażanie do zachowania ładu i porządku w miejscu pracy
rozwijanie sprawności fizycznej
doskonalenie umiejętności budowania poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi
umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć w różnych formach działalności
z zastosowaniem przedmiotów codziennego użytku i materiału przyrodniczego
WIELKANOC:
kształtowanie umiejętności wyodrębniania przedmiotów charakterystycznych dla świąt wielkanocnych, składania życzeń najbliższym
wzmacnianie mięśni ramion i tułowia
zapoznanie z wielkanocnymi zadaniami
uświadomienie dzieciom, iż stworzenie miłej i ciepłej atmosfery podczas świąt nadaje im szczególnego znaczenia oraz buduje i zacieśnia więzy rodzinne
rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu
zaspokajanie potrzeb ekspresji twórczej i odtwórczej
posługiwanie się pojęciami: o jeden więcej, o jeden mniej
wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci.
kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania zbóż
wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy
wdrażanie do umiejętnego posługiwania się piłką tenisową podczas ćwiczeń
kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami
wdrażanie do właściwego zachowania się podczas wykonywania pisanek