Założenia dydaktyczno-wychowawcze w lutym 2021

ZABAWY NA ŚNIEGU:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat utworu, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
  • rozumienie konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy
  • rozpoznawania śladów zostawionych na śniegu
  • pozostawiania śladów na śniegu różnych części ciała
  • zwrócenie uwagi na odpowiedni ubiór do zabaw na śniegu
  • zwrócenie uwagi na kolejność wkładania poszczególnych części garderoby oraz dostosowanie jej do odpowiedniej pory roku i warunków pogodowy,
  • ćwiczenie mięśni palców i dłoni
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni słuchowej, poczucia rytmu i estetyki ruchów
  • próby tworzenia improwizacji melodycznych
  • segregowanie guzików ze względu na posiadane cechy ( kolor, kształt, liczbę dziurek)
  • kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami
  • poszukiwanie różnych sposobów wydobywania dźwięków i możliwości ruchowych

W KRAINIE ŚNIEGU I LODU:

  • poznanie wyglądu i niektórych zwyczajów Eskimosów
  • wzbogacenie słownika dziecka o słowo „ igloo”
  • wdrażanie do uważnego słuchania informacji
  • rozbudzanie wrażliwości estetycznej dziecka, wyobraźni i indywidualnych zdolności
  • kształtowanie umiejętności odzwierciedlania treści słownej za pomocą ruchu
  • wytworzenie miłej, pogodnej atmosfery
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, rozdzielania przedmiotów stosując się do umowy „dla każdego po tyle samo”
  • stymulowanie aparatu mięśniowego /skracanie i wydłużanie, doskonalenie zmysłu równowagi
  • kształcenie wyobraźni przestrzennej, pomysłowości, inwencji twórczej
  • wdrażanie do bezpiecznego zachowania się podczas budowania i zabawy
  • kształtowanie operacji myślowych tj. analiza, synteza, porównywanie, klasyfikowanie,

    uogólnianie

  • wyrabianie umiejętności pokonywania trudności o charakterze umysłowym
  • kształcenie uważnej i skoncentrowanej postawy dziecka w oczekiwaniu na polecenia muzyczne, słuchu muzycznego, poczucia rytmu
  • zachęcenie dzieci do wypowiadania się na określony temat, utrwalenie wiadomości

ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE:

  • utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt występujących w Afryce
  • kształcenie słuchu fonematycznego
  • kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej
  • nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, przewidywanie następstw i kolejności zdarzeń
  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania nauczyciela
  • doskonalenie umiejętności łączenia za pomocą kleju różnych materiałów
  • zapoznanie z mieszkańcami dżungli
  • kształtowanie umiejętności przedstawiania za pomocą ruchu treści słownej, poczucia rytmu, estetyki ruchów
  • doskonalenie umiejętności konstruowania i rozgrywania prostych gier
  • zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu zoologicznego, utrwalenie nazw jego mieszkańców
  • wdrażanie do zachowania ładu i porządku w miejscu pracy
  • kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
  • poznanie ciekawostek dotyczących ogrodów zoologicznych
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • szukanie adekwatnych form ruchu do muzyki
  • kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez obcowanie głównie z oryginalną muzyką afrykańską
  • doskonalenie umiejętności naśladowania ruchów drugiej osoby

W KOSMOSIE:

  • kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 8
  • rozwijanie zainteresowań wszechświatem
  • kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej
  • zachęcenie do przestrzegania zasad kodeksu
  • zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika
  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania nauczycielki
  • kształcenie umiejętności układania poszczególnych elementów w logiczną całość
  • zwrócenie uwagi na umiejętność radzenia sobie w trudnych konfliktowych sytuacjach
  • uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół słońca”
  • rozwijanie twórczego myślenia
  • utrwalenie nazw dni tygodnia oraz kolejności ich występowania
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • wdrażanie do współdziałania w zespole
  • zachęcanie do aktywności fizycznej oraz rozwijania sprawności ruchowej
  • zachęcenie do aktywnego udziału w projekcie edukacyjnym