Założenia dyd.-wych. w maju

POLSKA – MOJA OJCZYZNA:

  • zapoznanie dzieci ze słowem „ojczyzna” oraz „barwy narodowe”
  • kształtowanie postaw patriotycznych
  • rozwijanie zainteresowań symbolami narodowymi
  • rozwijanie sprawności manualnej, usprawnienie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • kształcenie umiejętności prowadzenia dialogu z nauczycielem w formie muzycznej
  • poznanie wyglądu flag należących do państw sąsiadujących z Polską
  • utrwalenie nazw krajów sąsiadujących z Polską
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz darcia papieru na małe kawałeczki
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

GDZIE MIESZKAM?:

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • nazywanie domów mieszkańców różnych stron świata po charakterystycznych cechach
  • kształtowanie umiejętności wykorzystania przyboru w trakcie ćwiczeń
  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wyrazów, wypowiadania się na określony temat
  • wzbogacenie słownika czynnego dziecka
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz dopasowywania i przyklejania poszczególnych elementów, kształcenie inwencji twórczej, spostrzegawczości
  • kształcenia umiejętności estetycznego poruszania się zgodnie z rytmem i tempem muzycznym
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • kształtowanie umiejętności rysowania kredkami według wzoru
  • utrwalanie wiadomości na temat najważniejszych, najbardziej znanych miejsc w swoim mieście
  • uwrażliwienie na piękno naszego regionu

KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM:

  • poszerzenie wiedzy na temat pracy w drukarni
  • przybliżenie zawodów drukarza i introligatora
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdań i dzielenia ich na słowa
  • doskonalenie umiejętności cięcia nożycami, składania papieru oraz naklejania gotowych elementów
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
  • wdrażanie do uważnego słuchania piosenki
  • zachęcanie do szanowania książek
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • kształcenie inwencji twórczej, pomysłowości, utrwalenie obrazu graficznego swojego imienia
  • rozwijanie umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazywanych na poszczególnych obrazkach
  • uczenie się samodzielnego, kulturalnego rozwiązywania zaistniałych konfliktów
  • przypomnienie o zasadach bezpiecznej zabawy

MOJA RODZINA:

  • rozwijanie umiejętności wchodzenia w role członków rodziny
  • budzenie uczucia przywiązania i szacunku do wszystkich członków rodziny
  • zachęcanie do czynnego udziału w poszczególnych etapach projektu: przedmiot odkrycia, punkt wyjścia, zadania, warunki materialne, element wymagający wyeksponowania
  • integrowanie grupy- tworzenie przyjaznej atmosfery
  • rozwijanie umiejętności udzielania odpowiedzi na zadane pytanie nauczyciela
  • kształtowanie poczucia własnej wartości przez prawidłowe wykonywanie powierzonych zadań
  • kształtowanie świadomości własnego ciała (wyróżnianie i nazywanie części ciała)
  • czerpanie radości ze wspólnych zabaw przy muzyce