Założenia dyd.-wych. w kwietniu

NAUKA ZDALNA

 

SKĄD BIERZEMY PIENIĄDZE?:

  • kształtowanie umiejętności przyporządkowywania odpowiednich rekwizytów – narzędzi do konkretnych zawodów
  • zapoznanie ćwiczących z ćwiczeniami kształtującymi prawidłowe wysklepienie stopy przy użyciu przyboru nietypowego
  • poznanie funkcjonowania banku, pracy kasjerów, doradców finansowych i kierowników oddziałów
  • zapoznanie dzieci z pojęciami: bankomat, karta płatnicza, PIN do karty
  • zachęcanie do własnego projektowania
  • kształtowanie umiejętności odtwarzania krótkich fragmentów rytmicznych za pomocą najprostszych form ruchu – klaskanie, tupanie
  • doskonalenie umiejętności przeliczania zgromadzonych monet w skarbonce oraz porównywania gdzie jest więcej a gdzie mniej
  • rozwijanie umiejętności logicznego kojarzenia faktów
  • kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami
  • doskonalenie umiejętności gry na wybranych instrumentach perkusyjnych, tworzenie kompozycji rytmicznych według kodu

NAUKA STACJONARNA

TYDZIEŃ ZDROWIA – DZIECIAKI MLECZAKI:

  • Uporządkowanie wiedzy na temat nabiału i produktów mlecznych.
  • Wzrost wiedzy na temat tego, jak powstaje mleko i jego produkty.
  • Wzbogacenie słownictwa: zdrowa dieta, witaminy, minerały.
  • Rozwijanie postaw prozdrowotnych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • doskonalenie bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych
  • wprowadzenie radosnego nastroju oraz zdrowej rywalizacji
  • wyrabianie nawyku aktywnego trybu życia
  • poszerzanie słownictwa i wiedzy na temat zdrowia
  • integrowanie grupy
  • rozwijanie samodzielności

TYDZIEŃ ZIEMI – CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS:

  • Ukierunkowanie uwagi dzieci na źródła i rodzaje dymu, poprzez obserwację
  • Zwiększenie wiedzy dziecka w zakresie: zlokalizowania różnych źródeł dymów, określenia różnych rodzajów dymów, określenia przyczyn wydobywania się dymów
  • Zwiększenie wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego oraz skutków palenia papierosów
  • Wzrost kompetencji dzieci w zakresie: umiejętności zachowania się, gdy znajdują się w zadymionych pomieszczeniach, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inni palą papierosy.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych
  • zapoznanie dzieci z procesem sadzenia kwiatów
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska
  • zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania środowiska
  • ukazanie znaczenia lasów dla środowiska przyrodniczego
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności
  • stwarzanie okazji do prezentowania swoich umiejętności recytatorskich oraz radzenia sobie z tremą

W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE:

  • wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany
  • kształtowanie sprawności ogólnej
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zespołach
  • zapoznanie dzieci z wyglądem wybranych zwierząt wiejskich
  • kształtowanie postaw estetycznych poprzez udział dziecka w procesie twórczym
  • zapoznanie dzieci z tekstem słownym i melodią piosenki, utrwalenie wiadomości o zwierzętach z wiejskiej zagrody
  • dostrzeganie rytmu w opowiadaniach z powtarzającym się motywem
  • skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji kontynuowanie ich
  • doskonalenie umiejętności składania papieru według instrukcji nauczyciela
  • kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami
  • bogacenie słownictwa dzieci o nowe słowa: cielę, jagnię, prosię, źrebię
  • zapoznanie z pojęciem: instrumenty smyczkowe