Grupa – KRASNALE

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W MARCU: „W marcu jak w garncu” „Nadchodzi wiosna” „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu” „W gospodarstwie”   ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE: wzbogacenie wiadomości nt. nowej pory roku: przedwiośnia zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy przestrzeganie zasad bezpieczeństwa poszerzanie umiejętności manualnych i plastycznych dostosowanie ubioru do określonej pogody poszerzanie kompetencji matematycznych rozwijanie spostrzegawczości zapoznanie z tradycja topienia Marzanny przypomnienie oznak wiosny doskonalenie pamięci odtwórczej i uwagi zachęcanie do prowadzenia hodowli domowych i obserwacji wzrostu roślin zaznajomienie z roślinami doskonałymi do hodowli domowej  rozwijanie poczucia rytmu zachęcanie do obserwowania otoczenia przyrodniczego zachęcanie do współdziałania i współpracy w czasie zabawy rozwijanie inwencji twórczej podczas układania z figur rozwijanie percepcji słuchowej kształtowanie poczucia estetyki ruchów podczas improwizacji tanecznej zaznajomienie z właściwymi nawykami żywieniowymi rozwijanie umiejętności posługiwania się farbami i malowania na określony temat              usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej zachęcane do przestrzegania zasad kodeksu przedszkolaka utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym rozwijanie operacji matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, porównywania zaproszenie do prowadzenia obserwacji pogodowych rozwijanie motoryki malej poprzez ugniatanie plasteliny i formowanie kulek zachęcenie do uważnego słuchania nauczyciela rozwijanie wyobraźni twórczej podczas improwizowania zachęcanie do aktywnego udziału w zabawie z kolorami wdrażanie do rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku rozpoznawanie i...

Czytaj więcej >>>

TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W LUTYM:

„Zabawy na śniegu”
„W lodowej krainie”
„Zwierzęta egzotyczne”
„W kosmosie”

Zamierzenia dydaktyczno–wychowawcze

  • zapoznanie z symbolami definiującymi zimę
  • poznanie wyglądu płatków śniegowych- doświadczenie
  • rozwijanie inwencji twórczej i umiejętności plastycznych
  • uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu
  • posługuje się pojęciem „para”
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej podczas zabaw przy muzyce
  • doskonalenie słuchu muzycznego
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
  • doskonalenie kompetencji matematycznych tj przeliczania i określania wielkości
  • zapoznanie z zimowymi krajobrazami
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
  • wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się
  • poszerzanie umiejętności plastycznych: klejenie, malowanie
  • przestrzegane zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
  • rozwijanie zainteresowań wokalno-muzycznych
  • rozumienie znaczenia przebywania na świeżym powietrzu dla własnego zdrowia
  • rozwijanie kompetencji językowych i słownych
  • zachęcanie do dbałości o porządek w otoczeniu
  • poszerzenie wiadomości nt. zwierząt polarnych
  • podziwianie piękna zimowego krajobrazu
  • poszerzenie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych i miejsca ich zamieszkania
  • przypomnienie o właściwym zachowaniu wobec zwierząt np. w ZOO
  • rozwijanie zainteresowań kosmosem i życiem w kosmosie
  • poszerzenie umiejętności plastycznych poprzez zastosowanie nowej techniki pracy
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie zainteresowań drugim człowiekiem, uczenie tolerancji wobec innych.
Skip to content