ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MARZEC

GRUPA V – SÓWKI

TEMATY NA KOLEJNE TYGODNIE

Tydzień 25: Kolorowy świat

Tydzień 26: Muzyka wokół nas

Tydzień 27: Nadchodzi wiosna

Tydzień 28: Wiosenne sprzątanie

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Bierze aktywny udział w zajęciach zorganizowanych.
  • Doskonali umiejętność zgodnego funkcjonowania w grupie: wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich i odkładania na miejsce, szanowanie wytworów pracy innych dzieci, mówienie prawdy.
  • Stosuje formy grzecznościowe (dzień dobry, proszę, przepraszam, dziękuję, do widzenia).
  • Doskonali umiejętności samoobsługowe.
  • Kształtuje zwinność i ogólną sprawność.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Ćwiczy mowę poprzez zabawy logopedyczne, dźwiękonaśladowcze.
  • Zachęcanie dzieci do formułowania dłuższych, wielozdaniowych wypowiedzi. Dziecko stara się mówić poprawnie pod względem gramatycznym.
  • Doskonali umiejętność opisywania obrazka.
  • Uważnie słucha krótkich utworów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Wypowiada się na różne tematy, jest zainteresowane obrazami, potrafi o nich opowiadać
  • Wypowiada się z wykorzystaniem terminów dotyczących malarstwa
  • Wie, jak wyglądają litery: A, O, E, I, U, Y, M, P, B, L, D, T, F, W, S, Z, Ł, J, N, C, K, R, G, H.
  • Kształtuje analizę i syntezę sylabową wyrazów.
  • Rozwija słuch fonemowy.
  • Wysłuchuje podane głoski w prostych wyrazach.
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną – pisze i rysuje po śladzie..
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia.
  • Jest zainteresowane pisaniem.
  • Podejmuje samodzielne próby czytania i jest nim zainteresowane.
  • Posługuje się nazwami figur geometrycznych oraz klasyfikuje według określonych zasad.
  • Doskonali umiejętność układania obrazków z figur geometrycznych.
  • Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje.
  • Wie, jak wyglądają cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,0
  • Potrafi przeliczać elementy.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Dodaje i odejmuje liczby
  • Utrwala pojęcie strony prawej i lewej
  • Gra w domino matematyczno-obrazkowe i inne gry planszowe.
  • Wie, że można przegrywać i jak wtedy sobie radzić z emocjami
  • Dostrzega i szanuje emocje swoje i innych osób
  • Potrafi panować nad emocjami i nazywać emocje oraz określać swój nastrój.
  • Słucha piosenek i uczy się ich śpiewać
  • Uczestniczy w zabawach rytmicznych przy muzyce
  • Słucha muzyki poważnej (F. Chopina)
  • Gra na samodzielnie przygotowanych instrumentach perkusyjnych
  • Improwizuje na instrumentach perkusyjnych.
  • Odróżnia utwory muzyczne: szybkie, wolne, wesołe, smutne
  • Maluje farbami, słucha muzyki i potrafi ją namalować
  • Rysuje na kartce papieru z zachowaniem orientacji przestrzennej
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych
  • Rozwija świadomość ekologiczną
  • Obserwuje przyrodę i o niej opowiada
  • Wymienia cechy charakterystyczne zbliżającej się wiosny
  • Opisuje budowę rośliny, zna nazwy wiosennych kwiatów
  • Wie, jakie prace wykonuje ogrodnik
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki
  • Uczestniczy w przygotowaniach do Dnia Wiosny