TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W MARCU:
„W marcu jak w garncu”
„Nadchodzi wiosna”
„Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”
„W gospodarstwie”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- wzbogacenie wiadomości nt. nowej pory roku: przedwiośnia
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
- poszerzanie umiejętności manualnych i plastycznych
- dostosowanie ubioru do określonej pogody
- poszerzanie kompetencji matematycznych
- rozwijanie spostrzegawczości
- zapoznanie z tradycja topienia Marzanny
- przypomnienie oznak wiosny
- doskonalenie pamięci odtwórczej i uwagi
- zachęcanie do prowadzenia hodowli domowych i obserwacji wzrostu roślin
- zaznajomienie z roślinami doskonałymi do hodowli domowej
- rozwijanie poczucia rytmu
- zachęcanie do obserwowania otoczenia przyrodniczego
- zachęcanie do współdziałania i współpracy w czasie zabawy
- rozwijanie inwencji twórczej podczas układania z figur
- rozwijanie percepcji słuchowej
- kształtowanie poczucia estetyki ruchów podczas improwizacji tanecznej
- zaznajomienie z właściwymi nawykami żywieniowymi
- rozwijanie umiejętności posługiwania się farbami i malowania na określony temat
- usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- zachęcane do przestrzegania zasad kodeksu przedszkolaka
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym
- rozwijanie operacji matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, porównywania
- zaproszenie do prowadzenia obserwacji pogodowych
- rozwijanie motoryki malej poprzez ugniatanie plasteliny i formowanie kulek
- zachęcenie do uważnego słuchania nauczyciela
- rozwijanie wyobraźni twórczej podczas improwizowania
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawie z kolorami
- wdrażanie do rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt
- tworzenie sytuacji edukacyjnych służących pogłębianiu wiedzy
- zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
- poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych
- utrwalanie wiadomości dotyczących opieki nad psem
- zachęcanie do zabaw dzieci mniej aktywne
- zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce
- wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt hodowanych w gospodarstwie np. krowy