Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W MARCU:

„W marcu jak w garncu”

„Nadchodzi wiosna”

„Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”

„W gospodarstwie”

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • wzbogacenie wiadomości nt. nowej pory roku: przedwiośnia
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
  • poszerzanie umiejętności manualnych i plastycznych
  • dostosowanie ubioru do określonej pogody
  • poszerzanie kompetencji matematycznych
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • zapoznanie z tradycja topienia Marzanny
  • przypomnienie oznak wiosny
  • doskonalenie pamięci odtwórczej i uwagi
  • zachęcanie do prowadzenia hodowli domowych i obserwacji wzrostu roślin
  • zaznajomienie z roślinami doskonałymi do hodowli domowej 
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • zachęcanie do obserwowania otoczenia przyrodniczego
  • zachęcanie do współdziałania i współpracy w czasie zabawy
  • rozwijanie inwencji twórczej podczas układania z figur
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • kształtowanie poczucia estetyki ruchów podczas improwizacji tanecznej
  • zaznajomienie z właściwymi nawykami żywieniowymi
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się farbami i malowania na określony temat             
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • zachęcane do przestrzegania zasad kodeksu przedszkolaka
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu przedszkolnym
  • rozwijanie operacji matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, porównywania
  • zaproszenie do prowadzenia obserwacji pogodowych
  • rozwijanie motoryki malej poprzez ugniatanie plasteliny i formowanie kulek
  • zachęcenie do uważnego słuchania nauczyciela
  • rozwijanie wyobraźni twórczej podczas improwizowania
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawie z kolorami
  • wdrażanie do rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych służących pogłębianiu wiedzy
  • zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
  • poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych
  • utrwalanie wiadomości dotyczących opieki nad psem
  • zachęcanie do zabaw dzieci mniej aktywne
  • zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce
  • wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt hodowanych w gospodarstwie np. krowy