ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LUTY 2021
GRUPA V – SÓWKI
TEMATY NA KOLEJNE TYGODNIE:
Tydzień I: Tydzień uśmiechu
Tydzień II: Mali badacze
Tydzień III: Zabawy na śniegu
Tydzień IV: Poznajemy zawody
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- Kontynuowanie integrowania się dzieci z grupą rówieśniczą w celu lepszego poznania się i uzyskania dobrego samopoczucia w grupie.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach zorganizowanych.
- Doskonalenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie: wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich i odkładania na miejsce, szanowanie wytworów pracy innych dzieci, mówienie prawdy.
- Stosowanie form grzecznościowych (dzień dobry, proszę, przepraszam, dziękuję, do widzenia).
- Doskonalenie umiejętności samoobsługowych dzieci.
- Chodzenie w parach na spacery i na przedszkolny placu zabaw.
- Kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
- Ćwiczenie mowy przez zabawy logopedyczne, dźwiękonaśladowcze.
- Zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy. Układanie krótkich zdań na podany temat.
- Zachęcanie dzieci do formułowania dłuższych, wielozdaniowych wypowiedzi. Dziecko stara się mówić poprawnie pod względem gramatycznym.
- Doskonalenie umiejętności opisywania obrazka.
- Rozwijanie kompetencji językowych u dzieci.
- Wdrażanie do uważnego słuchania krótkich utworów literackich i wypowiadania się na ich temat.
- Wie, jak wyglądają litery: A, O, E, I, U, Y, M, P, B, L, D, T, F, W, S, Z, Ł, J, N.
- Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
- Rozwijanie słuchu fonemowego.
- Wysłuchuje podane głoski w prostych wyrazach.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej – pisze i rysuje po śladzie.
- Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej.
- Jest zainteresowane pisaniem.
- Podejmuje samodzielne próby czytania.
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych oraz klasyfikowania według określonych zasad.
- Doskonalenie umiejętności układania obrazków z figur geometrycznych.
- Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje.
- Wie, jak wyglądają cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
- Potrafi przeliczać elementy.
- Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Dodaje dwie liczby.
- Porównuje długość i wielkość przedmiotów.
- Rozróżnia stronę prawą i lewą.
- Uczestniczy w przygotowaniach do Walentynek.
- Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
- Dostrzega i szanuje emocje innych osób.
- Potrafi panować nad emocjami i nazywać emocje oraz określać swój nastrój.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych u dzieci przez naukę krótkich piosenek.
- Rozpoznaje tempo i nastrój muzyki.
- Rozwijanie poczucia rytmu.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty.
- Improwizuje na instrumentach perkusyjnych.
- Potrafi grać na instrumentach i przedmiotach codziennego użytku.
- Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych.
- Eksperymentuje z mieszaniem kolorów farb.
- Rozumie terminy: portret, pejzaż, martwa natura.
- Wie, co to są barwy ciepłe i barwy zimne.
- Rozwijanie świadomości ekologicznej.
- Obserwowanie przyrody.
- Nazywa zjawiska charakterystyczne dla danej pory roku (zimy).
- Zna i nazywa niektóre sporty zimowe.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre zawody. Potrafi powiedzieć, na czym polega praca osób, które je wykonują.
- Rozumie potrzebę dbania o zdrowie (zdrowe zęby).