ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC                  

GRUPA V – SÓWKI

 

TEMATY NA KOLEJNE TYGODNIE:

Tydzień 37: Dzień Dziecka

Tydzień 38: Na letniej łące

Tydzień 39: Uroki lata

Tydzień 40: Wakacje tuż-tuż

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Bierze aktywny udział w zajęciach zorganizowanych.
  • Doskonali umiejętność zgodnego funkcjonowania w grupie: wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich i odkładania na miejsce, szanowanie wytworów pracy innych dzieci, mówienie prawdy.
  • Stosuje formy grzecznościowe (dzień dobry, proszę, przepraszam, dziękuję, do widzenia).
  • Doskonali umiejętności samoobsługowe.
  • Kształtuje zwinność i ogólną sprawność.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
  • Ćwiczy mowę poprzez zabawy logopedyczne, dźwiękonaśladowcze.
  • Zachęcanie dzieci do formułowania dłuższych, wielozdaniowych wypowiedzi. Dziecko stara się mówić poprawnie pod względem gramatycznym.
  • Doskonali umiejętność opisywania obrazka.
  • Uważnie słucha krótkich utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Wypowiada się na różne tematy, jest zainteresowane obrazami, potrafi o nich opowiadać.
  • Wie, jak wyglądają litery: A, O, E, I, U, Y, M, P, B, L, D, T, F, W, S, Z, Ł, J, N, C, K, R, G, H.
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną – pisze i rysuje po śladzie.
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia.
  • Jest zainteresowane pisaniem.
  • Podejmuje samodzielne próby czytania i jest nim zainteresowane.
  • Wie, jak wyglądają cyfry i liczba dwucyfrowa:
  • Wie, jak wyglądają cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0.
  • Potrafi przeliczać elementy.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Dodaje i odejmuje liczby.
  • Rozwiązuje i układa matematyczne zadania z treścią.
  • Układa zapisy matematyczne ze znaków matematycznych i cyfr.
  • Słucha piosenek i uczy się ich śpiewać.
  • Uczestniczy w zabawach rytmicznych przy muzyce.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki.
  • Jest świadome swoich praw i obowiązków, wie, jakie są prawa dziecka.
  • Wie, jakie zwierzęta żyją na łące.
  • Potrafi powiedzieć, co to jest burza i jak należy się podczas niej zachowywać.
  • Jest zainteresowane działaniem badawczym, określa co jest ciężkie, a co lekkie.
  • Potrafi powiedzieć, jaką porą roku jest lato.
  • Opowiada, kiedy wakacje są bezpieczne.
  • Wie, gdzie można spędzać wakacje.
  • Stara się korzystać z mapy i globusa.